A tömegközlekedés mindenkié

Elektromos Ikarus, MAN és Citaro. Többek között ezeket tesztelte az ország az elmúlt években.

2021. március 08. - kuharbence

Az országban évről évre egyre több elektromos buszt tesztelnek és van ahol már napi forgalomban is közlekednek elektromos buszok. Jó példa erre Paks. Most azonban nézzünk pár olyan buszt mely csak teszt jelleggel futott és szállított utasokat. 2019 augusztusában a Mercedes Citaro teljesen elektromos autóbuszát tesztelhették a fővárosiak. Két hétig volt itt egy példány, ami később Lengyelországba került. A buszt erre az időszakra a Kelenföldi buszgarázs látta vendégül. A hatótávja 200 km környékén van és ezt a 10 db 24,3 kWh teljesítményű litium ion akkumulátoroknak köszönheti. . A busz tesztelése óta nem sokat hallani arról, hogy a BKV vásárolna ilyen autóbuszokat. 

A MAN elektromos busza 2020 szeptemberében járt Budapesten és ekkor a 105 ös viszonylaton a reggeli és a délutáni csúcsban közlekedett. A hatótávja Neki is 200 km, de tegyük hozzá, hogy a gyártó szerint ideálís körülmények között ez 270 is lehet. Persze ezeket a körülményeket a való élet nem tudja abszolválni így ezekkel általában nem szabad számolni. Megjegyezném, hogy a Citaronál is volt egy hasonló 250 km-es becslés ideálís körülmények között. 
aaaaaa.jpg

2021 februárjában Székesfehérváron tesztelték egy hónapon át az Ikarus elektromos buszát. Büszkék lehetünk, hiszen valóban nagy százalékban magyar buszról van szó. A 314 kilowattos akkumulátor itt is 200-250 km megtételére elegendő. Talán ez a busz áll a legközelebb ahhoz, hogy széles körben ismertté váljon hazánkban, hiszen itt gyártják Fehérváron és Széles Gábor a vállalat csoport elnöke szerint idén 100-150 ilyen autóbusz legyártására kerülhet sor.

A bejegyzés trackback címe:

https://thepublictransport.blog.hu/api/trackback/id/tr6916454432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása